
Se queres escoitar a sesión plenaria prema aquí
Betanzos realizou o pasado martes 18 de decembro o seu Pleno Infantil, unha actividade organizada pola Concellería de Educación, Unicef, e os colexios Vales Villamarín e Atocha para conmemorar nun mesmo acto dúas datas significativas: Día da Infancia e o Día da Constitución.
Participaron 17 alumnos e alumnas, de sexto curso de Educación Primaria, tantos como concelleiros compoñen a Corporación Local betanceira. Catro eran do colexio de Atocha, e outros 13 do colexio Vales Villamarín.
Ademais da alcaldesa, Inés Lucía Ferreño Rodríguez, do colexio de Atocha, o resto da corporación infantil estaba formada por Iker Pichel Naveira; Paula Cancelo Calviño; Jaime Martínez Gándara; Simón Cabanas Fernández; Vicente Carraquilla Tallón, Leda Fraga Couceiro; Alicia Barral Dans; Andrea Segade Martínez; Mario Taibo García; María Vitoria Espada Brañas; Anxo López Castro; Pablo Remuiñán de Uña; Alejandro Rilo Fernández; Sabela Rivera González; Iago Saya Conde e Anne Varela Otero.

A alcaldesa, María Barral Varela, recibiu ao alumnado participante no salón de Plenos xunto ao concelleiro de Educación, Andrés Hermida, para logo realizar na aula de Cultura o Pleno infantil. Na súa mensaxe, a alumna do Vales Villamarín pediulle á nova corporación buscar puntos de confluencia e consenso nas iniciativas para mellorar a calidade de vida dos betanceiros e betanceiras para logo solicitar respecto, orde e capacidade de diálogo co fin de ter unha sesión plenaria gratificante e enriquecedora.
A moción e os rogos foron aprobados e agora serán trasladados, segundo a alcaldesa, María Barral, ao resto da corporación local. A moción tiña como obxectivo “volver poboar ou noso centro histórico, devolvendo as rúas e as prazas aos nenos e meniñas, e devolverlle a cidade á xente”.

Os concelleiros e concelleiras/alumnado trasladou a súa intención de “querer saír sos de casa, como facían os nosos pais e avós, queremos percorrer as rúas. Consideramos que hai que renegociar a relación de poder entre as persoas e ou coche, porque xa é hora de rematar coa primacía deste. Non queremos vivir permanentemente parapetados nas nosas casas e en lugares seguros, fuxindo do perigo da cidade”. Os novos concelleiros consideran que este modelo de cidade “é exportable a Betanzos e é posible implementar non noso centro histórico” Para iso consideran que hai que cumprir unha serie de requisitos que expuxeron durante a sesión plenaria como:
NOVA PRIORIDADE. O coche ten que deixar de ser o rei, non pode seguir non cumio das prioridades, as persoas han que situarse por enriba das máquinas.
PRIMEIRO AS PERSOAS. As persoas son o máis importante de todos os elementos que inflúen na mobilidade, de aí que toda reforma vire arredor de elas: peonalizacións, circuítos, peonís, beirarrúas máis anchas, lombos salvavidas, marxes reducidas para os coches.
TRÁFICO DE COCHES. A circulación de vehículos non pode deixarse levar pola inercia: coches que cruzan a cidade como se fose un atallo, coches que chegan á cidade e consomen tempo e combustible buscando onde estacionar, coches que precisan entrar na cidade.
CIDADE LIBERADA. Liberada da presenza abusiva dous coches que só “ dormen”, principalmente non centro histórico, e conquistar espazos cos que potenciar, a bo seguro, unha frutífera economía comercial e de lecer.
PRIMEIRO O PÚBLICO. Priorizar sempre o colectivo, o espazo público, por riba do privado, o automóbil particular, que debe ocupar un lugar secundario.
O MÁIS SAN E NATURAL. Insistir en que de todos os medios de transporte que ten á súa disposición o ser humano, camiñar é ou máis natural, san e eficaz. Moverse nun radio de entre un e tres km (media hora) dende os nosos domicilios é cousa que ben pode facerse a pé, tanto para vivir unha vida saudable, como para manter ou equilibrio ambiental e o respecto polo planeta.
CADA RÚA É ÚNICA. O deseño das rúas determina o deseño dá cidade. Tanto a organización do espazo, os pavimentos e ou mobiliario, como o correcto acabado dás obras son elementos que tamén inflúen na calidade urbana. As rúas teñen cada unha a súa dimensión (a anchura é especialmente importante) e a súa funcionalidade dentro do conxunto da rede viaria e é por iso que pode ser peonil, rodada, de coexistencia, con plataforma única, con espazos segregado.
PACIFICACIÓN DO TRÁFICO A MOTOR. Todas as rúas non peonís deben seguir esta filosofía do calmado ou pacificación do tráfico. Os lombos salvavidas e as rotondas son os obstáculos máis evidentes orientados á creación de espazos máis seguros e habitables, pero tamén hai outros moi útiles: a redución da densidade de coches, o estreitamento dos carrís ou a limitación da velocidade máxima a 30 km/h.
SEGURIDADE VIARIA. É fundamental comprobar cantos coches son realmente necesarios para o correcto funcionamento da cidade. En lugares onde isto se fixo, os resultados probaron que moi poucos. O resto dos vehículos deben quedar fóra (nos aparcadoiros gratuítos do borde) ou noutros lugares.
APARCA E CAMIÑA. Diciamos como premisa que quen merca un coche non merca con el o dereito de deixalo na rúa, pero debemos dotar á cidade dun auténtico sistema de estacionamento no que se contemplen espazos gratuítos para realizar pequenas xestións, aparcadoiros gratuítos de borde urbano e aparcadoiros rotatorios de pago por toda a cidade, desbotando o sistema de ORA pola máis que probada ineficacia.

María Barral destacou “a importancia deste tipo de actividades para que os nenos e nenas coñezan o funcionamento dunha administración tan próxima como o Concello”. Explicou que as propostas realizadas “son altamente positivas” e en moitas delas reflíctense o grao de “preocupación e concienciación”. Deulle os parabéns non só aos 17 concelleiros e concelleiras senón ao resto de compañeiros e compañeiras que tamén estiveron presentes en aula de Cultura seguindo o pleno, así como aos seus profesores, polas iniciativas e o traballo realizado na elaboración destas. “Vexo madeira entre os concelleiros para que nuns anos ocupen algún das cadeiras de brazos do Pleno”, indicou a alcaldesa á vez que anunciou que as iniciativas “serán levadas a Pleno da Corporación local”.
Tamén se presentaron varios rogos ao Concello como: substituír un reprodutor de CD do Conservatorio Municipal de Música está estragado; a reposición do céspede do campo de fútbol do Carregal que está moi deteriorado; trasladar a Fomento a súa preocupación polo pintado da estrada nacional VIN, particularmente do tramo Betanzos-Coirós que moitos alumnos e alumnas do Vales percorren a diario, e a perigosidade que esta situación representa; e mellorar a seguridade da estrada que vai de Betanzos a Velouzás (Paderne) por carecer practicamente de beiravía en numerosos puntos do seu trazado.